הספריה שלי

הספריה שלי

הספריה הביתית שלי

בשעות הפנאי אני הכי אוהבת לקרוא. כן, כבר מגיל קטן הייתי ידועה כתולעת ספרים.

אני מודה שלא תמיד יש לי חשק לקרוא, לפעמים גם לי בא לראות תכנית טלוויזיה או סרט, אבל אם תתנו בידיי 100 ש"ח ותאמרו לי שאני יכולה לבחור לעצמי מתנה – המקום הראשון, שאליו אלך יהיה לחנות ספרים. בטח זה נשמע לכם מוזר, אבל לא אבחר לי בגד או בושם חדש, במקומם אתחדש לי בספר חדש או ספרים חדשים. תלוי אם יש מבצע.

גם כאשר אני מגיעה לבית של חברים או של קרובי משפחה,  אני קודם כל מתבוננת בספרייה שלהם. לא, אני לא לומדת מכך על האני הפנימי של המארחים שלי, זו לא המטרה. אני פשוט נמשכת לספרים כבמטה קסם מבלי יכולת להתיק מהם את מבטי… בדיוק כמו בחנות ספרים.

לאחרונה, הצלחתי להגשים את החלום שלי והקמתי לעצמי ספריה. קניתי את הכוורת הראשונה שלי. אמנם הכוורת, היא לא מהסוג העתיק מעץ אורן כבד, שמתאים לתולעת ספרים שכמותי, אבל גם הכוורת הפשוטה שלי עושה את העבודה. יש לי עכשיו מקום להניח את כל הספרים שלי ולהציג אותם בסלון ביתי. מדוע לקח לי זמן כה רב? משום שעברתי הרבה בתים בשנים האחרונות, ורק לאחרונה התמקמנו בביתינו הנוכחי, שאמור להיות ביתינו במשך השנים הקרובות.

כפי שניתן לראות בתמונה, הספרייה שלי אינה גדולה במיוחד. לכן, יש לי ספרים נוספים מוסתרים במדפי הארונות הביתיים. פרט לכך, כאשר אין הרבה מקום, זו הזדמנות מצוינת לעשות סדר ולהחליט אילו ספרים יימסרו לאחרים.

ובאמת הכנתי ערימת ספרים שאעביר לפרויקט "סיפור חוזר", שהינו פרויקט חברתי מיוחד במינו, המאפשר תעסוקה לנפגעי נפש, האחראים על מיון, סידור ומכירה של הספרים בפרויקט. כל אחד מאיתנו יכול למסור ספרים שאינם נחוצים לו עוד ולקבל 5 ש"ח לרכישת ספר בפרויקט. כל הספרים בפרויקט "סיפור חוזר" נמכרים תמורת 20 ש"ח. בכך הפרויקט מסייע לאנשים נפגעי נפש ואףתורם לאיכות הסביבה במחזור ניירות הספרים.

סוג הספרים שאני אוהבת במיוחד הינו ספרים המשלבים היסטוריה אמיתית עם סיפור עלילה מרתק. בדרך זו, הקריאה מהנה ומעניינת ובמהלכה אני לומדת על תהליכים שהתרחשו בהיסטוריה.

הנה מקבץ מהסופרים האהובים עלי ביותר:

קן פולט שרשם בין היתר את "עמודי תבל" ו"עולם ללא קץ"

ג'ין אוסטן שבין ספריה ניתן למצוא את "גאווה ודעה קדומה" ואת "על תבונה ורגישות"

פאולינה סיימונס – שכתבה את הטרילוגיה –"פרש הברונזה", "טטיאנה ואלכסנדר" ו"גן הקייץ"

ישנם סופרים וספרים נוספים שאהבתי ביותר. על כולם ארשום כאן בהמשך



להשאיר תגובה

